Co to jest konwent i jak go przygotować?

Konwent to nazwa wywodząca się od angielskiego słowa convention - w skrócie"CON"/"KON" (stąd: PyrKON, FalKON). Jest to zlot fanów danego tematu lub motywu, na którym mogą oni miło spędzić czas otoczeni przyjazną atmosferą takich samych pasjonatów. Imprezy uświetnia się  wystawami, warsztatami, prelekcjami, spotkaniami z autorami, cosplayami... Te unikatowe wydarzenia są wspaniałą okazją do nauki nie znanych nam, ciekawych zagadnień ze sfery, która nas interesuje, jak również możliwość poznania nowych ludzi i zawiązania przyjaźni.

W Polsce najpopularniejszym konwentem jest Pyrkon odbywający się co roku w Poznaniu.
 

KrosCon, co to jest konwentKrosCon oferuje nie tylko wyżej wymienione atrakcje, ale również potężny Games Room, który obsługiwać będzie 20 Mistrzów Gry gotowych by wytłumaczyć zasady gier.

 

Organizacja konwentu krok po kroku.

 Dobrze zorganizowany konwent przyciąga do siebie niezliczone grono ludzi - czym zatem powinien się on wyróżniać, aby spełnić wymagania nawet najbardziej wkręconej osoby?

 

Miejsce

MIEJSCE: Impreza powinna odbyć się w miejscu gwarantującym odpowiednie warunki. Nie mówimy tutaj tylko o oświetleniu, wydzieleniu miejsc pod konkretne strefy czy planach imprezy rozmieszczonych przy wejściu. Wybrany obiekt powinien posiadć parking tak, aby każdy odwiedzający miał możliwość pozostawienia pojazdu blisko imprezy. Atutem jest również sąsiedztwo skelpu lub lokalu gastronomicznego gdzie uczestnicy będą mogli zaopatrzyć się w produkty spożywcze. Koniecznym warunek to stały, niczym nie utrudniony dostęp do bieżącej wody i toalety. Dodatkową zaletą będzie infrastruktura budynku przygotowana z myślą o osobach niepełnosprawnych. 

 

Plan
PLAN: 
Żadna impreza nie może się udać bez dobrego planu. Rozpiska atrakcji i wydzielenia stref powinna znajdować się w najbardziej strategicznych miejscach imprezy: przy wejściu, na piętrze, w Games Roomie... Można ją również wręczać bezpośrednio przy akredytacji. Celem jest, aby uczestnik nie miał problemu ze znalezieniem danego miejsca i nie musiał błądzić po całym obiekcie. Plan ma być przejrzysty, wyraźny - odpowiednio duży, wykonany czytelną czcionką; oznaczenia jednoznaczne i zrozumiałe. Na harmonogramie warto również zaznaczyć newralgiczne miejsca jak toalety czy obszary z gastronomią.

 

Wybór
WYBÓR: 
Uczestnik, aby w pełni cieszyć się obecnością na konwencie, powinien mieć możliwość wyboru między wachlarzem różnotematycznych atrakcji zapewnionych przez organizatorów. Zaczynając od klasycznych paneli dyskusyjno - prelekcyjnych, spotkań z autorami i twórcami, przez szeroko pojęte wystawy, warsztaty, kończąc na spędzeniu kilku godzin nad planszówkami w Games Roomie. Dodatkowe konkursy oraz inne, różnorodne atrakcje są fantastycznym motywatorem do obecności na tego typu wydarzeniu. 

Marketing

MARKETING: 
Żadna, nawet najlepiej zorganizowana impreza, nie będzie strzałem w dziesiątkę i nie zgromadzi dużej publiki, jeżeli nie zadbamy o odpowiedni marketing. Reklamy internetowe, audycje w lokalnych i globalnych mediach, artykuły promujące, banery umieszczane na stronach czy blogach, wydarzenia na facebooku... To wszystko pozwala na lepsze dotarcie do potencjalnego zainteresowanego, a w rezultacie znacznie zwiększa frekwencję podczas organizowanego eventu.

 

Nasi partnerzy